رفتن به محتوای اصلی
نمایی از شهر رامسر

جاذبه‌های گردشگری رامسر؛ آشنایی با عروس شهرهای ایران

معمولا شهرهای شمال ایران از پرطرفدارترین مکان‌ها برای سفر، به خصوص برای پایتخت‌نشین‌ها محسوب می‌شن. همون‌طور که می‌دونید، شهرهای شمالی به سرسبزی و داشتن طبیعت زیبا معروفن؛ برای همین گزینه خوبی برای مسافران عاشق طبیعت هستن. دیدن زیبایی‌های طبیعی و چشم‌اندازهای فوق‌العاده هم جذابه هم آرام‌بخش. در این مطلب از پسوک قصد داریم سری به جاذبه‌های گردشگری رامسر، یکی از شهرهای زیبای استان مازندران، بزنیم. با ما همراه باشید.

رامسر کجاست؟

قبل از هرچیز بهتره بدونید که شهر رامسر کدوم قسمت از خطه شمال ایران قرار گرفته. رامسر با اسم قبلی «سخت سر»، یکی از شهرهای غربی استان مازندرانه که از شرق با تنکابن و از غرب با چابکسر همسایه‌ست. این شهر به دلیل زیبایی‌های منحصر به فردی که داره، بیشتر مورد توجه مسافران قرار گرفته؛ برای همین در سال‌های اخیر، خدمات بیشتر و بهتری به مسافران ارائه می‌ده. باغ مرکبات، شالیزارهای برنج، مزرعه چای، آبشارهای زیبا، دریاچه، چشمه و غار از جمله جاذبه‌های گردشگری رامسر هستن.

اگه بخواید مسافرت رو از تهران شروع کنید، باید مسیری در حدود ۲۲۷ کیلومتر رو طی کنید. این مسیر در حالت عادی ۵ تا ۶ ساعت زمان لازم داره که بعد از گذروندن این زمان، به رامسر، عروس شهرهای ایران، می‌رسید.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری رامسر

حالا نوبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری رامسر می‌رسه تا بتونید زمانتون رو بهتر مدیریت کنید و از این پیشنهادات جاهایی که دوست دارید رو ببینید.

روستای جواهرده

جواهرده در ضلع جنوب غربی رامسر قرار گرفته و ۲۷ کیلومتر از شهر فاصله داره. جاده جواهرده که شما رو به روستا می‌رسونه، به تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری رامسره؛ درختان سرسبز و تنومند، جاده مه‌آلود و بوی باران قطعا برای هر مسافری خوشایند و لذت‌بخشه. علاوه بر این، جاذبه‌های دیگه‌ای هم در این مسیر هست که سراغ اونها هم خواهیم رفت.

جواهرده آب و هوای خوبی داره و در بیشتر روزهای سال از ابر پوشیده می‌شه؛ برای همین به عنوان یک منطقه ییلاقی شناخته می‌شه. اقاقیا، راش، بلوط، فندق، گردو و سیب ترش بعضی از درختان جواهرده هستن که باعث زیبایی بیشتر منطقه شدن. چشمه‌های سلیمان، کوه کنین و برشی، آب زلال و خنکی دارن که آب آشامیدنی اهالی روستا رو تامین می‌کنن. این چشمه‌ها و آبشارهایی که در گوشه و کنار روستا هستن، جاذبه گردشگری رامسر و این منطقه به حساب میان.

یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی جواهرده، گورهای گبری، متعلق به دوران هخامنشیان و زرتشتیان هستن که قدمت دو تا سه هزار ساله دارن. مسجد آدینه با قدمت ۷۰۰ سال و مقبره شاه یحیی هم از آثار تاریخی و مذهبی جواهر ده هستن.

روستای جواهرده واقع در رامسر

مسجد آدینه

در بخش قبل اشاره کردیم که مسجد آدینه، مسجد تاریخی جواهرده رامسره؛ ولی به دلیل اهمیت تاریخی اون تصمیم گرفتیم تا بیشتر در موردش بنویسیم. مسجد آدینه که در زبان محلی به اون «دزگا مزگتی» گفته می‌شه، قدمتی معادل هفت قرن داره. در گذشته آتشکده و محل عبادت زرتشتیان بوده؛ بعد از اون دوران مردم مسجد رو با گِل و چوب و بدون هیچ ستونی ساختن.

این جاذبه گردشگری رامسر در طول زمان آسیب‌های زیادی دیده. بدترین موردی که باعث خراب شدن مسجد شده، برخورد صاعقه با درخت کنار مسجد بوده که باعث آتیش گرفتن ساختمان مسجد شده. مسجد آدینه چند بار تا الان بازسازی شده و در حال حاضر مردم جواهرده مراسم‌های سنتی و مذهبی مثل گِل کاری دیوارهای مسجد رو در مسجد آدینه برگزار می‌کنن.

مسجد آدینه

دریاچه قو

دریاچه قوی رامسر با نام دلنشینی که داره، نزدیک روستای جواهرده قرار گرفته. این دریاچه که یکی دیگه از جاذبه‌های گردشگری رامسر به حساب میاد، در واقع یک دریاچه مصنوعیه که با تلاش بخش خصوصی از یک برکه کوچبک به وجود اومده. برای رفتن به دریاچه قو، ابتدا باید به روستای جواهرده برسید. به سمت پایین و جنوب روستا حرکت کنید؛ در جاده جواهرده به سمت رامسر، به یک جاده فرعی می‌رسید؛ بعد از یک تا دو کیلومتر دریاچه قو و زیبایی بی‌نظیری که داره رو می‌بینید. برای ورود به منظقه دریاچه قو مبلغی به عنوان ورودی باید پرداخت کنید. از منظره زیبای اونجا لذت ببرید و اگه دوست داشتید با قایق‌های پدالی گردشی دور دریاچه داشته باشید. کنار دریاچه آلاچیق‌هایی‌ می‌بینید که برای استراحت و سفارش غذا می‌تونید از اونها استفاده کنید.

بوستان جنگلی صفارود

باید حدود ۹ کیلومتر از جاده جواهرده رو طی کنید تا به پارک جنگلی صفارود که به جنگل صفارود معروفه برسید. صفارود بیش از ۵۵ هکتار مساحت داره و برای ورود به اون می‌تونید یکی از مسیرهای ماشین‌رو یا پیاده‌رو رو انتخاب کنید . مسیر پیاده‌رو پلکانیه و منظره چشم‌نوازی داره؛ ولی مسیر ماشین‌رو خاکیه و چاله زیاد داره.

بوستان جنگلی صفارود که یکی دیگه از جاذبه‌های گردشگری رامسره، در دل دره واقع شده و منظره فوق‌العاده‌ای داره. رودخونه، پوشش گیاهی متنوع مثل درختان توسکا، افرا، راش، ممرز و ون و چشمه‌های آب معدنی جاذبه‌های دیگه صفارود هستن. امکانات پارک جنگلی صفارود برای اقامت چند ساعته مناسبه. آلاچیق، منقل، بوفه، رستوران و سرویس بهداشتی از امکانات صفارود هستن.

جنگل صفارود واقع در رامسر

روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری رامسر قرار گرفته. این روستا که از توابع بخش دالخانیه بین کوه‌ها و دره‌ها قرار گرفته که باعث موقعیت مکانی خاص اون شده. اکثر روزها مه‌آلود و پوشیده از ابره؛ برای همین منظره فوق‌العاده زیبایی رو می‌تونید ببینید. کوه‌های سرسبز، دشت‌های زیبا، آبشارهای متعدد و آب و هوای مطلوب، جاذبه‌های دیگه‌ای از روستا هستن.

جنت رودبار، گل گاو زبان با کیفیت و معروفی داره که هر سال فصل برداشت، جشنواره برپا می‌شه. علاوه بر این، محصولات کشاورزی و دامداری روستا هم کیفیت بالایی داره که می‌تونید از اهالی بخرید و به عنوان سوغاتی ببرید. یادتون باشه برای دیدن این روستا و اکثر جاذبه‌های طبیعی که معرفی می‌کنیم، حتما لباس و کفش مناسب بپوشید و لوازم ضروری همراهتون داشته باشید. اگه تصمیم دارید در روستا بمونید، می‌تونید شب رو در چادر یا اقامتگاه بگذرونید.

جنگل دالخانی

یکی دیگه از جاذبه‌های گردشگری رامسر جنگل زیبای دالخانیه. این جنگل به مساحت۶۰۰۰ متر مربع که حدود ۲۶ کیلومتر با رامسر فاصله داره رو می‌تونید در جاده رامسر به سمت تنکابن ببینید. به خاطر درخت‌های تو در تویی که داره شبیه یک دالان شده و برای همین به دالان بهشت شهرت داره.

در جنگل دالخانی می‌تونید از رانندگی بین درخت‌ها لذت ببرید، مناظر شگفت‌انگیز ببینید و مدتی رو در آرامش سپری کنید. جنگل‌نوردی، کوه‌نوردی و عکاسی کارهاییه که می‌شه تو جنگل دالخانی انجام داد. بیشتر فضای جنگل از درخت تشکیل شده و قسمت‌های دشت مانند زیادی نداره. برای استراحت و غذا خوردن می‌تونید از آلاچیق و کلبه چوبی استفاده کنید. در جنگل دالخانی سازه‌ای برای یادبود هفت شهید ساخته شده؛ به همین دلیل اسم اون محل رو «پیچ هفت شهیدان» گذاشتن.

جنگل دالخانی واقع در رامسر

روستا (ییلاق) گرسماسر

در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی رامسر، اگه از مسیر جنگل دالخانی بگذرید، به روستاهای معروف رامسر می‌رسید که مناطق ییلاقی رامسر هستن. یکی از این روستاها گرسماسره که اسم اون ابتدا «گرزمان سر» به معنی مکانی بالای بهشت بوده. گرزمان اسم قلعه‌ای بالای روستا بود که الان فقط بقایایی از اون مونده. تاریخ‌شناسان احتمال دادن که زمان ساخت قلعه متعلق به دوران حسن صباح باشه.

دشت‌های سرسبز، آب و هوای معتدل کوهستانی، کوه‌ها و قله‌های مرتفع، چشمه‌های آب زلال و پوشش گیاهی بسیار متنوع از زیبایی‌های این جاذبه گردشگری رامسر هستن. اگه اهل کوه‌نوردی هستید، به قله دزکول برسید تا با یکی از حیرت‌انگیزترین مناظر عمرتون مواجه بشید. در ضمن می‌تونید بقایای قلعه گرزمان که نزدیک قله دزکول هست رو ببینید.

گرسماسر

آبشار سیاسرت

یکی دیگه از جاذبه‌های گردشگری رامسر زیبا آبشار سیاسرته. این آبشار که به سیاسورت هم شناخته می‌شه، در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب رامسر قرار گرفته و برای دیدن اون باید به نزدیکی جاده جنت رودبار برسید. ۳۰۰ متر پایین‌تر از جاده می‌تونید آبشار سیاسرت رو ببینید. در واقع آبشار به روستای جنت رودبار و جنگل دالخانی نزدیکه و می‌تونید دیدن همه این جاذبه‌هارو برای یک روز برنامه‌ریزی کنید.

مسیر دسترسی به آبشار یک مسیر جنگلیه و برای دیدن اون باید مسیر یک ساعته رو طی کنید. در این مسیر از زیبایی‌های جنگل و هوای مطبوعش لذت ببرید تا به آبشار برسید. آبشار زیبای سیاسرت که بخشی از رودخانه چالک رود محسوب می‌شه، بین درختان هیرکانی قرار گرفته و پایین آبشار حوضچه‌ای به عمق ۲ متر وجود داره.

آبشار ایج

آبشار ایج (میج) که به آبشار ده قلو هم شهرت داره، نزدیک روستای ایج، یکی از توابع بخش مرکزی رامسر، قرار گرفته. برای رسیدن به آبشار ایج باید ۱۳۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله بگیرید. آبشار ایج از ذوب شدن برف‌های کوه خشم چال و ارتفاعات اشکور علیا به وجود اومده. این ارتفاعات همیشه برف دارن؛ برای همین آبشار ایج هیچ وقت کم آب یا خشک نمی‌شه و دائمیه. این جاذبه گردشگری رامسر از چند شاخه تشکیل شده و همین موضوع زیبایی اون رو بیشتر کرده. آب فراوان و صدای آرامش‌بخشی داره؛ محیط اطراف اون سرسبز و دیدنیه و فضای غارمانند جذابی زیر سنگ‌های اونه. جالبه بدونید این آبشار مکان پرطرفداری بین گردشگران و حتی افراد محلی اونجاست.

آبشار ایج رامسر

آبشار ازارک

جاذبه‌های گردشگری رامسر تمومی نداره؛ به خصوص طبیعت زیبای منطقه که همه جای اون دیدنیه. در بخش دالخانی و در مسیر جنگل دالخانی رامسر، روستایی به نام سنگ پشته قرار گرفته. برای دیدن آبشار ازارک باید به این روستا برسید. این آبشار که از دل رشته‌کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیره، همیشه پر آب و خروشانه. علاوه بر زیبایی خود آبشار ازارک، از طبیعت بکر روستا هم لذت ببرید و عطر و بوی گیاهان و درختان اطراف آبشار رو استشمام کنید.

دریاچه سد میجران

در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی رامسر، سد میجران رو روی رودخانه نسارود می‌بینید. برای رسیدن به سد زیبای میجران باید وارد جاده جنت رودبار شده و از جنگل دالخانی عبور کنید. جاده‌ای که به سمت سد میجران می‌ره بسیار هموار و مناسبه؛ برای همین دسترسی با ماشین برای گردشگران فراهمه. در مسیر جاده می‌تونید از منظره فوق‌العاده سد، رودخونه و جنگل لذت ببرید تا به مقصد برسید. دورتادور سد حصار کشیده شده تا خطری برای گردشگران و کودکان وجود نداشته باشه.

این سد در سال ۱۳۸۲ برای تامین آب زراعی و آشامیدنی و توسعه گردشگری منطقه احداث شد. سد میجران بین دو کوه اربه‌کله و دالخانی واقع شده و به دلیل وسعتی که داره منظره زیبایی ایجاد کرده. طول تاج سد میجران ۱۸۶ متر، عرض هشت متر، ارتفاع اون ۵.۵ متر و حجم آبی که پشت سد ذخیره میشه هشت میلیون متر مکعبه.

سد میجران رامسر

قلعه مارکو

برای دیدن قلعه مارکو باید به سمت جاده جنت رودبار حرکت کنید و بعد به سمت کردمحله، تا تابلوی قلعه رو ببینید. قلعه مارکو که روی کوهی به همین نام قرار گرفته، یک قلعه تاریخیه و قدمتش به قرن سوم هجری قمری برمی‌گرده. معمولا قلعه‌های خارج از شهر و روستا با موقعیت کوهستانی، قلعه‌هایی نظامی بودن که برای مبارزه با دشمن و دفاع ساخته می‌شدن. موقعیت مارکو هم نشون‌دهنده نظامی بودن اونه. این قلعه ۶۰۰ متر مربع وسعت داشته؛ ولی الان فقط بعضی از بخش‌های قلعه وجود داره. حصارهای اطراف برج، یکی از درهای قلعه، برج‌های دیده‌بانی و بقایای بعضی از اتاق‌ها جاهایی از مارکو هستن که دیده می‌شن. جالبه بدونید که این قلعه از سنگ، ساروج و گچ ساخته شده و گنجایش ۱۰۰ سرباز رو داشته. این جاذبه گردشگری رامسر، در اسفند ۱۳۷۹ به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید.

قلعه مارکو رامسر

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا در شمال غربی رامسر قرار داره و یکی از جاذبه‌های گردشگری رامسره. انسان‌ها در گذشته از غارها به عنوان محلی برای زندگی یا پنهان شدن استفاده می‌کردن. محصور بودن و در دسترس نبودن فضای غار دلیل این انتخاب بوده. غار یاغی لوکا روی کوه ایلمیلی و در محل یک دژ قدیمی قرار گرفته. چاهی روی کوه وجود داره که دیواره داخلی اون از سنگ پوشیده شده؛ در واقع این چاه همون غار یاغی لوکاست. به گفته بعضی از محلی‌ها زمانی که دژ ایلمیلی وجود داشته، از غار به عنوان یک راه پنهانی استفاده می‌شده که انتهای اون به ساحل می‌رسیده. این غار با دهانه سه متری، شیبی ۹۵ درجه‌ای داره و نور بسیار کمی واردش می‌شه. این صعب‌العبور بودن و در دسترس نبودن باعث شده تا غار به مکانی برای پنهان شدن راهزنان تبدیل بشه. اسم یاغی لوکا هم برای همین انتخاب شده؛ چون یاغی لوکا در زبان محلی یعنی «سوراخ راهزنان».

آب گرم سادات محله

رامسر چشمه‌های آب گرم زیادی داره که معروف‌ترین اونها آب گرم سادات محله‌ست. در پنج کیلومتری رامسر، ابتدای جاده اربکله و در منطقه سادات محله، می‌تونید به آب گرم سادات محله برسید. این چشمه به طور طبیعی از دل زمین و از بین رشته‌کوه‌های البرز جوشیده و نشونه‌ای از فعالیت آتشفشانیه. احتمالا اطراف چشمه‌های آب گرم متوجه بوی گوگرد می‌شید. این آب‌ها املاح معدنی و دمای ۴۰ درجه دارن؛ برای همین با آب معمولی متفاوتن. از گذشته تا الان بعضی از مردم باور دارن که آب گرم خاصیت درمانی داره. مردم برای درمان بیماری‌های عضلانی، پوستی، قلبی و عروقی، اعصاب و رماتیسم ساعاتی رو در آب گرم می‌مونن.

کاخ مرمر رامسر

یکی دیگه از جاذبه‌های گردشگری رامسر، کاخ مرمره که در سال‌های ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۶ به دستور رضا شاه ساخته شد تا مکانی برای استراحت و تفریح خاندان سلطنتی باشه. کاخ مرمر روبه‌روی پارک ملی و در خیابون رجایی قرار داره؛ مشرف به دریا و جنگل ساخته شده و منظره فوق‌العاده‌ای داره. این کاخ که در سال ۱۳۷۸ به ثبت ملی رسیده، به دلیل استفاده از سنگ مرمر در ساخت بنا، چهار ستون مرمری و دو ببر مرمری در ایوان ورودی، به کاخ مرمر معروفه.

در حال حاضر به عنوان موزه کاربری داره و در سال ۱۳۹۰ پربازدیدترین موزه ایران شده. اشیای خاص و گران‌بها مثل فرش‌های دستباف، ظروف کریستالی، نقاشی‌های قیمتی و هدایای پادشاه‌های کشورهای دیگه در این موزه نگه‌داری می‌شن. باغ و محوطه کاخ  به تنهایی بسیار زیباست و می‌تونید انواع گیاهان کم‌یاب و عجیب و غریب رو اونجا ببینید.

کاخ مرمر رامسر

موزه عاج رامسر

موزه عاج رامسر، مثل کاخ مرمر، یکی از بخش‌های کاخ موزه رامسره. این موزه در واقع عمارت دوطبقه و سفیدرنگ مادر محمدرضا شاه بوده که در سال ۱۳۹۵ در اختیار موزه عاج قرار گرفته. در این موزه که اولین موزه تخصصی عاج در منطقه غرب آسیاست، حدود ۳۰۰ اثر هنری ارزشمند وجود داره. آثاری که هنرمندان جنوب شرق آسیا، هند و آفریقا با هنر تراشکاری روی عاج فیل به وجود آوردن.

موزه عاج رامسر

موزه مردم‌شناسی رامسر

موزه مردم‌شناسی رامسر در سال ۱۳۸۹ با مجوز سازمان میراث فرهنگی و به همت عیسی خاتمی ساخته شد. عیسی خاتمی، استاد بازنشسته جامعه‌شناسی، بیش از ۷۰۰ وسیله رو در طول سه دهه جمع‌آوری کرد و در موزه به نمایش گذاشت. این جاذبه گردشگری رامسر در بلوار شهید باهنر شهر واقع شده. بنای موزه یک خونه روستایی و محلیه که به تنهایی برای هر گردشگری جذابه. با دیدن این موزه چیدمان یک خونه محلی شمالی رو از نزدیک می‌بینید. به علاوه وسایل قدیمی مثل قابلمه گلی، چراغ گردسوز، سماور، ظرف سفالی، ماهی شور، چادر شب‌بافی و وسایل کشاورزی و دامداری در این موزه موجود هستن.

موزه مردم شناسی رامسر

هتل قدیمی رامسر

قدیمی‌ها هتل قدیمی رامسر رو با نام هتل بنیاد پهلوی به یاد میارن که در مرکز شهر و در دامنه رشته کوه‌های البرز واقع شده. این هتل در دوره پهلوی اول و در سال ۱۳۰۷ ساخته شد و ساختش حدود سه سال طول کشید؛ بنایی سفیدرنگ و اعیونی که مشابه اون رو کسی ندیده بود. طراحی داخلی هتل بر عهده انگلیسی‌ها و طراحی محیط بیرونی بر عهده ایتالیایی‌ها بود؛ برای همین در فضای بیرونی خبری از معماری ایرانی و حوض نیست. در ساخت این هتل از آهن استفاده نشده؛ آجر، سیمان و بتن مصالح به کار رفته در ساخت هتل هستن. این هتل تاریخی و زیبا، با ۲۵ اتاق و پنج سوییت، از معدود هتل‌هاییه که به ثبت ملی رسیده. هتل قدیمی رامسر چشم‌انداز بسیار زیبایی داره و در یکی از معروف‌ترین و زیباترین بلوارهای رامسر به اسم بلوار معلم (کازینو) قرار گرفته.

هتل رامسر

بلوار معلم (کازینو)

بلوار معلم یکی از زیباترین بلوارهای ایرانه و به عنوان نماد شهر رامسر شناخته می‌شه. بلوار معلم در دوره پهلوی اول ساخته شده و طراحی زیبای اون، طوریه که شبیه به یک پل، دریا رو به کوه و جنگل وصل می‌کنه. از اونجایی که انتهای این بلوار کازینو و قمارخونه ساخته بودن، به بلوار کازینو شناخته می‌شد. بعد از انقلاب اسلامی اسم بلوار کازینو رو به بلوار معلم تغییر دادن. این بلوار فوق‌العاده زیبا، به دلیل اهمیتی که داره، در دی ماه ۱۳۵۲ به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده.

بلوار معلم که می‌شه به اون لقب مهم‌ترین جاذبه گردشگری رامسر رو داد، دو کیلومتر طول داره و از سنگ‌فرش پوشیده شده. بلوار از درختان زیبای توسکا، نخل و همچنین شمشاد پوشیده شده و به قدری زیباست و فضای دلچسبی داره که پیاده‌روی در اون می‌تونه یک تجربه عالی برای هر گردشگری باشه. در انتهای بلوار و بعد از رد شدن از بلوار باهنر، به ساختمون آبی کازینو قدیمی می‌رسید که الان به یک سفره‌خونه تبدیل شده. بعد از ساختمون آبی، ورودی پلاژ، شهربازی توسکا و در نهایت دریا رو می‌بینید.

بلوار کازینو

مجموعه تله‌کابین رامسر

مجموعه تله‌کابین رامسرکه هیجان‌انگیزترین جاذبه گردشگری رامسره، در سال ۱۳۸۷ افتتاح شد. مسیر تله‌کابین دو کیلومتره و در طول مسیر مناظر زیبایی رو خواهید دید. در ابتدا تمام بخش‌های مجموعه رو از بالا می‌بینید؛ در طول مسیر و با بالا رفتن تله‌کابین می‌تونید چشم‌انداز زیبایی از دریای خزر، جنگل‌ها و شهرهای اطراف رو ببینید. بعد از رسیدن به بالای بام می‌تونید از امکانات مجموعه مثل کافه، رستوران، فروشگاه صنایع‌دستی، سرویس بهداشتی و آلاچیق استفاده کنید.

مجموعه تله‌کابین رامسر، تفریحات و امکانات دیگه‌ای هم داره. انواع تفریحات آبی مثل کشتی تفریحی با موسیقی زنده، قایق تندرو، جت اسکی و شاتل بخشی از تفریحات کلوپ دریایی مجموعه هستن. زیپ‌لاین، پیست کارتینگ، سینما شش بعدی، باشگاه پینت‌بال، شهربازی و پل معلق تفریحات دیگه مجموعه تله‌کابین رامسر هستن که می‌تونید اونها رو امتحان کنید.

تلکابین رامسر

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا